Saturday, April 17, 2010

luahan kesedihan

rasa nak mengangis jer...air mata dah d tubir mata...tapi terpaksa tahan jua demi untuk menutup malu...awal pagi bangun dengan harapan dipanggil untuk temuduga kpli ambilan jun 2010. Dengan penuh semangat aku cepat2 menyiapkan hidangan untuk tengah hari tadi.Selepas menjamu selera bersama kwan2 ku di asrama guru..aku terus bergegas ke pej untuk menyemak keputusan pgln tmdga kpli...namun hatiku luluh bila aku aku tidak dipanggil untuk tmdga itu...

aku menyabarkan diri...mengingatkan diri Tuhan mungkin akan memberi rezeki yang lebih baik dari itu...atau pun Tuhan sedang menguji ketabahn dan kesabaran aku untuk sentiasa mencuba dan tidak mudah putus asa....semoga rakan2 ku yang lain berjaya menempuhi cabaran kali ini..tahniah juga kepada mereka kerana dipanggil untuk temuduga...

1 comment:

  1. hai lydia..
    jangan sedih2 k.. nis pun xdapat gak... memang lah sedih sebab mak ayah pun dah macam berharap sangat... tapi macam lyd kata.. mungkin tuhan nak bagi kita rezeki yang lebih baik atau ini mungkin ujian untuk kita... tuhan lebih tahu bukan.. buat masa ni, kita terus berusaha dan sentiasa bersabar...
    senyum mesti sentiasa... pengubat hati..
    salam rindu...
    - Ct aNisaH-
    - jhr-

    ReplyDelete