Saturday, February 28, 2009

I'm really...really sad today. Petang tadi saya gi dengar career talk yang dibuat oleh SPRM yg dulunya dikenali dengan nama BPR. Saya mmg suka aktiviti2 yang lasak tak padan dengan badan kecik. Masalahnya saya suka dengan kerja2 jadi polis ke, jadi pengawai siasatan dengan SPRM ke dsbnya yang seangkatan dengan tu semua. Dulu time sekolah menengah pun saya terlibat aktif dengan Kadet Polis termasuk beberapa aktiviti lain. Sebenarnya dengan harapan ada pendedahan dengan jawatan2 mcm tu.

Tapi bila meningkat umur, datang pula masalah rabun. Ni la masalah utama bagi org rabun2. Hanya kerana masalah rabun yang kami ada terus tak dapat nak join agensi2 atau jabatan2 yang berkenaan.

Macam hari ni tadi, school kami kira diminta untuk menghadiri career talk by SPRM. Klu tak kena suruh pun mmg saya akan gi dengar juga. Tapi saya betul2 kecewa...rasa macam tak adil sgt2. Tak boleh ke orang rabun dipertimbangkan untuk join polis ke, SPRM ke, bomba ke etc la.

so, kira ni bagi pengajaran la. Bagi sape2 yang tak rabun...jagalah kesihatan mata anda coz jika anda rabun...anda akan kehilangan banyak peluang...yela..cthnya walau aktif dan layak macam mana pun anda, klu nak join jabatan yang pentingkan mata...kejelasan mata juga yang diutamakan...

What to do...

2 comments:

  1. nama meh nasit tua wai2...sedeyy..
    ngena kontek len tua ahh..
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. huhuhu...nyabak ku huhuhu. Susah ka kerja ngau printah wai...mcm2 alasan

    ReplyDelete